Tervezési folyamat

1. Kapcsolatfelvétel, árajánlat

A kapcsolatfelvétel jellemzően e-mailen keresztül vagy az ajánlatkérő adatlap kitöltésével valósul meg. Amire első lépésként szükségünk van, az a tervezett épület rövid leírása (szintek száma, alapterület, funkció) és pár hasznos tudnivaló a tervezett helyszínről (cím, helyrajzi szám, lejtés). Ezek alapján már tudunk készíteni egy hozzávetőleges tervezési díj- és időtartam kalkulációt.

2. Személyes egyeztetés / videóhívás

Amennyiben ajánlatunk elnyeri tetszését, egy előre egyeztetett személyes konzultáció keretein belül részletesen átbeszéljük, hogy pontosan milyen épületet szeretne építeni, milyen helyiségek legyenek benne és milyen külső megjelenés állna a legközelebb az Ön ízléséhez. Erre az alkalomra mi már felkészünk a telekre vonatkozó Helyi Építészeti Szabályzatból. Szükség esetén személyesen is megnézzük a helyszínt a tervezés megkezdése előtt.

3. Szerződéskötés - tervezés megrendelése

Amennyiben a személyes konzultáció eredményesen zárul, tehát az adott telken megvalósítható az Ön által megálmodott épület, valamint kialakul egy kölcsönös szimpátia, akkor küldünk egy rövid szerződés-tervezetet egy előlegszámla kíséretében. Amint visszaérkezik a számla ellenérétke és az aláírt megbízási szerződés, már kezdődhet is a tervezési folyamat.

4. lépés: Vázlatterv készítés

Szerződéskötést követően jellemzően egy héten belül elkészítjük első vázlatterveket, amellyel elindul egy többkörös e-mail-es konzultáció, amely során észrevételei és kérései alapján folyamatosan pontosítjuk az vázlatterveket. Általában 3-4 lépcsőt követően pedig el is készül a végleges alaprajz és 3D modell. 

5. lépés: Részletes építészeti tervdokumentáció elkészítése

A jóváhagyott vázlattervek alapján elkészítjük az engedélyeztetéshez szükséges teljes építészeti tervdokumentációt (helyszínrajz, részletes alaprajzok, metszetek, homlokzatok, számítások, idomtervek). Ezeket elküldjük jóváhagyásra az Ön számára is.

6. lépés: Főépítészeti szakmai konzultáció

A helyi szabályok figyelembevételével, szükség esetén elektronikus úton lefolytatjuk a településképi szakmai konzultációt, azokon a településeken, ahol ez előírás.

7. lépés: Szakági tervek készítése

A településképi konzultációval párhuzamos már kezdetét veszi a szakági tervek készítése is az Ön által jóváhagyott építésztervek alapján. A szakági tervezés szakaszban a statikus kidolgozza a tartószerkezeti kiviteli terveket (alapozás, födém, áthidalók stb), míg a gépész- és villamostervező elkészíti az egyszerű bejelentéshez vagy építési engedélyhez szükséges leírásokat, számításokat.

8. lépés: Dokumentumok aláírása

Amint elkészült a tervdokumentáció összes eleme, már csak az aláírólapok és a meghatalmazás aláírása, valamint az anyagiak rendezése van hátra a tervdokumentáció beadása előtt.

9. lépés: A tervdokumentáció beadása

Az aláírások és az anyagiak rendezését követően a dokumentációt 5 napon belül benyújtjuk ÉTDR rendszeren keresztül az illetékes építésügyi osztálynak, a benyújtást igazoló bizonylatot pedig elküldjük Önnek. Ha a tervekkel kapcsolatban hiánypótlás vagy módosítási igény felmerül az építésügy részéről, azt 8 napon belül „garanciálisan” javítjuk, így végeredményül minden esetben építési engedélyt vagy egy egyszerű bejelentés elfogadásáról szóló igazolást kap ügyfelünk.

10. lépés: Az engedély után

Az engedély megszerzését követően sem hagyjuk magukra ügyfeleinket, e-napló vezetése esetén, külön megállapodás keretein belül, természetesen vállaljuk a tervezői művezetést is, amennyiben pedig az építkezés alatt módosítani szeretné a terveket állunk rendelkezésére.